Στρατηγική Digital Marketing Funnel για εγγυημένη απόδοση των επενδύσεων στα social media.

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Share This Post

Ο επαρκής σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής funnel σημαίνει εγγυημένα υψηλή απόδοση της επικοινωνίας στα social media και κατά συνέπεια γρήγορη απόσβεση των επενδύσεών σας.  Το αντίθετο, σημαίνει απροσδιόριστο περιεχόμενο σε λάθος κοινό στόχο και στην καλύτερη περίπτωση οδηγεί σε εξαιρετικά μικρό δείκτη μετατροπών (επισκεπτών σε πελάτες).

 

Κάθε επιχείρηση διαθέτει ήδη κάποιο είδος Marketing Funnel είτε το γνωρίζει είτε όχι. Ωστόσο, το κατά πόσο αυτό είναι αποτελεσματικό ή υλοποιείται σωστά, είναι μια διαφορετική υπόθεση. Marketing Funnel είναι με απλά λόγια η στρατηγική διαδικασία μετατροπής ενός επισκέπτη/καταναλωτή σε πιστό πελάτη ή και ένθερμο υποστηρικτή των προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησής σας.

Ο επαρκής σχεδιασμός και υλοποίηση στρατηγικής funnel σημαίνει εγγυημένα υψηλή απόδοση της επικοινωνίας στα social media και κατά συνέπεια γρήγορη απόσβεση των επενδύσεών σας.  Το αντίθετο, σημαίνει απροσδιόριστο περιεχόμενο σε λάθος κοινό στόχο και στην καλύτερη περίπτωση οδηγεί σε εξαιρετικά μικρό δείκτη μετατροπών (επισκεπτών σε πελάτες).

Σε γενικές γραμμές ένα Marketing Funnel περιγράφει το “ταξίδι” του πελάτη μαζί σας σε μία εμπειρία αγοράς. Τα Marketing Funnels είναι μία στρατηγική marketing που συνεπάγεται τη χρήση διαφορετικών τακτικών marketing και με προσεκτική ανάλυση σας ενημερώνει για το τι πρέπει να κάνει η εταιρεία σας για να επηρεάσει τους καταναλωτές σε ορισμένα στάδια.

Η στρατηγική του Funnel Marketing ουσιαστικά προήλθε από το μοντέλο AIDA (Elias St. Elmo Lewis ), που ουσιαστικά είναι το αρτικόλεξο των λέξεων Γνωστοποίηση (Awareness) – Ενδιαφέρον (Interest) – Επιθυμία (Desire) – Δράση (Action). Σύμφωνα με την διαδικασία AIDA, πρώτα πρέπει να υποκινηθεί η προσοχή του κοινού και η γνωστοποίηση της μάρκας/επιχείρησης. Στη συνέχεια, πρέπει να δημιουργηθεί το ενδιαφέρον για την προϊόντική λύση, το οποίο να οδηγήσει στην επιθυμία για την απόκτησή της. Τελικά, το αγοραστικό κοινό πρέπει να εμπλακεί σε μία μορφή δράσης για την απόκτηση της προϊόντικής λύσης. Η διαδικασία AIDA στηρίζεται σε μοντέλα συμπεριφορών όπου ο καταναλωτής πρώτα αποκτά γνώση για το προϊόν, στην συνέχεια συναισθήματα και τελικά εμπλέκεται σε κάποιο είδος συμπεριφοράς. Ένα μείγμα από διάφορα επικοινωνιακά μέσα θεωρείται ότι είναι πιο αποτελεσματικό στην επίτευξη επικοινωνιακών στόχων.

Digital Marketing Funnel

Γνωστοποίηση (Awareness)

Σε αυτό το στάδιο, ο κύριος στόχος είναι να εισάγει το brand και τα προϊόντα σας στο κοινό που επιθυμείτε. Το πρώτο στάδιο, είναι αυτό στο οποίο όλες οι προσπάθειες Digital Marketing θα πρέπει να επικεντρωθούν στην προσέλκυση προσοχής αλλά και στην προσέγγιση όσο το δυνατόν περισσότερων ατόμων.

Η διάδοση της αναγνωρισιμότητας του brand σας καθώς και η προσέλκυση ατόμων, είναι ένα από τα στοιχεία που αντιπροσωπεύουν το πρώτο στάδιο και η επιτυχία του ή μη σχετίζεται με τον αριθμό των ατόμων που μπορείτε να οδηγήσετε στο επόμενο στάδιο.

Ενδιαφέρον (Interest)

Το δεύτερο στάδιο, όπως φανερώνει και το όνομά του είναι εκείνο κατά το οποίο τα άτομα αρχίζουν να έχουν ενδιαφέρον για το προϊόν ή το brand σας και αρχίζουν να μαθαίνουν για τα χαρακτηριστικά του.

Στόχος σας επομένως σε αυτό το σημείο, είναι να τους ενημερώσετε για τα οφέλη των προϊόντων/υπηρεσιών σας και σε τι υπερτερούν από τα αντίστοιχα ανταγωνιστικά σας, κάτι που θα σας βοηθήσει να κάνετε το προϊόν πιο ελκυστικό.

Επιθυμία (Desire)

Προχωρώντας στο επόμενο στάδιο, συναντάμε την «επιθυμία» ενός ατόμου να θέλει να αγοράσει το προϊόν/υπηρεσία σας. Ουσιαστικά εδώ, είναι η μετάβαση από το «μου αρέσει» στο «θέλω να το αγοράσω» γι’ αυτό και θα πρέπει να αλληλοεπιδράσετε με τους υποψήφιους πελάτες με τέτοιο τρόπο, ώστε να αυξηθεί και η επιθυμία για τα προϊόντα σας. Το στάδιο του «desire», θα λέγαμε ότι συμβαίνει σχεδόν ταυτόχρονα με αυτό του «interest» ή ότι συμβαίνουν σε στενή διαδοχή.

Δράση (Action).

Αυτό είναι και το τελικό στάδιο που συναντάμε, κατά το οποίο ο καταναλωτής μετατρέπεται σε πελάτη πραγματοποιώντας αγορές. Θα πρέπει ωστόσο, να έχετε μία στρατηγική διατήρησης του αγοραστικού κοινού σας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ώστε να παραμείνει η επιχείρησή σας κερδοφόρα.

Πέρα από τα γνωστά μοντέλα στην Leapfrog θεωρούμε ότι ιδανικά υπάρχει άλλο ένα επίπεδο που σχετίζεται με την μετατροπή των πελατών σας ή των περιστασιακών πελατών σας σε πιστούς καταναλωτές και πρεσβευτές της μάρκας σας.

Σε τελική ανάλυση, το μοντέλο, μας βοηθάει να στοχεύσουμε στα σωστά target groups με τα σωστά μηνύματα, τρόπο επικοινωνίας και περιεχόμενου.

Για οποιαδήποτε απορία, συμβουλή ή βοήθεια χρειάζεστε σχετικά με την αποτελεσματική χρήση εργαλείων Digital για την επιχείρησή σας , επικοινωνήστε μαζί μας στο 210-6218283 ή στείλτε μας email στο info@leapfrog.gr

More To Explore

Video Marketing

Video Marketing Statistics 2020

If video marketing is the future, then the future is here. You’re at the right place if you’ve been wondering whether it’s worth putting the

Leave a Reply

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch