Γιατί το Branding είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας…

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Share This Post

Ένα άρθρο της Leapfrog, που αφορά ιδιοκτήτες ή στελέχη μικρών ή μεγάλων επιχειρήσεων αλλά και ελευθέρους επαγγελματίες που βλέπει την διαδικασία του branding από την πλευρά της επιχείρησης.

 

Ένας απλουστευμένος ορισμός του Branding κατά τον Αμερικανικό σύνδεσμο Marketing (American Marketing Association), είναι ο εξής: ένα όνομα, ένας όρος, ένα σχέδιο, ένα σύμβολο ή οποιοδήποτε άλλο χαρακτηριστικό το οποίο ταυτίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία ενός οργανισμού ή ενός προσώπου και το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα τις αγοράς. Με απλά λόγια το branding είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας πελάτης συνδέεται με την εταιρία μας, τα προϊόντα/υπηρεσίες της ή και τα δύο. Επίσης, σημαίνει το τι αισθάνεται, τι αντιλαμβάνεται, πως νιώθει στο άκουσμα ή στην εικόνα του brand μας και σίγουρα πως μιλάει αυθόρμητα για την μάρκα μας στις συζητήσεις του.  Στην πραγματικότητα, όλα όσα γνωρίζουμε για κάθε προϊόν και εταιρία που χρησιμοποιούμε είναι λόγω του branding. Είναι ο σύνδεσμος που συνδέει την εταιρεία/προϊόν/υπηρεσία με τον πελάτη και το αντίστροφο.

Το χτίσιμο μιας στρατηγικής branding,  μαζί με την υποστήριξη marketing που απαιτείται για να υλοποιηθεί είναι μία επίπονη, χρονοβόρα και ακριβή, αλλά παράλληλα απαραίτητη διαδικασία για κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση που θέλει να πετύχει άμεσα αποτελέσματα αλλά και βιώσιμη ανάπτυξη στο απώτερο μέλλον.

Βελτίωση του BUSINES VALUE:

Αναλογιστείτε ένα απλό ερώτημα: Τι ποσό (κεφάλαιο) θα διαθέτατε για την εξαγορά μιας βιομηχανικής εταιρίας η οποία παράγει καταναλωτικά προϊόντα για τρίτους (Facon) ή Private Labels για Super Markets? Και τι ύψους κεφάλαιο θα διαθέτατε για την εξαγορά της ίδιας εταιρίας εάν αυτή πούλαγε τα προϊόντα της κάτω από μια ισχυρή μάρκα με υψηλή αναγνωρισιμότητα στο ευρύ καταναλωτικό κοινό? Για να το θέσουμε διαφορετικά, τι ύψους κεφάλαιο θα διαθέτατε για να αποκτήσετε ένα restaurant που είναι γνωστό στην «γειτονιά» ενός προαστίου της Αττικής, και τι θα πληρώνατε για το ίδιο ακριβώς restaurant εάν είχε αναγνωσιμότητα στο 30% του πληθυσμού του νομού αττικής? 

Είναι δεδομένο ότι οι επιχειρήσεις που διαθέτουν ισχυρά brands έχουν κατά πολύ μεγαλύτερη αξία από αυτές που απλά παράγουν/πωλούν προϊόντα. Εξορισμού το Business Value μιας εταιρίας συνδέεται άρρηκτα με την αναγνωρισιμότητα την θετική απήχηση και την δυναμική του/των Brands που διαθέτει.

Ανάπτυξη πωλήσεων:

Μιλώντας για τις πωλήσεις, το branding θα δημιουργήσει πωλήσεις και έσοδα για την επιχείρησή σας. Είναι η αμέσως πιο σημαντική διαδικασία εφόσον είστε σε θέση να παράγετε ή να διαθέσετε ένα προϊόν ή υπηρεσία στην αγορά.  Θα αυξήσετε ή όχι το κύκλο εργασιών με βάση τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργήσει η στρατηγική και η υλοποίηση του Branding της επιχείρησής σας.

 Ένα ποσοστό πελατών θα κάνει «δοκιμή» των προϊόντων/υπηρεσιών σας (διαδικασία trial). Εάν αυτοί οι πελάτες μείνουν ικανοποιημένοι από τα προϊόντα σας, γιατί κάνουν αυτό που υπόσχονται και έχουν καλή σχέση ποιότητας/τιμής, θα κάνουν «επαναληπτικές αγορές» (διαδικασία repurchase). Εάν ενθουσιαστούν, θα γίνουν «πιστοί» πελάτες αλλά και «πρεσβευτές» της μάρκας σας δηλαδή θα διαδώσουν θετικά τα προϊόντα σας και στου γνωστούς τους και εύκολα θα μπορείτε να τους «διαθέσετε» και νέα προϊόντα/υπηρεσίες που καλύπτουν συναφείς ή και διαφορετικές ανάγκες τους.

Υψηλή κερδοφορία:

Οι καταναλωτές είναι διαθετιμένοι να πληρώσουν «κάτι» παραπάνω για να αποκτήσουν ένα προϊόν ή να λάβουν μια υπηρεσία μιας ισχυρής μάρκας. Αναλογιστείτε την διαφορά τιμής ενός επωνύμου προϊόντος σε σχέση με ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας στα ράφια ενός supermarket.

Αυτό που απομένει να κάνετε είναι να ακολουθήσετε μια σωστά μελετημένη στρατηγική Branding ώστε το επιπλέον κόστος που προκύπτει από την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής (διαφημιστικό γραφείο, σύμβουλος, ίσως ένα στέλεχος marketing, διαφήμιση στα μέσα κλπ.), να υπερκαλύπτεται από την επιπλέον κερδοφορία των προϊόντων λόγω υψηλότερης τιμής. 

Σε κάθε περίπτωση, για να επιτευχθούν πωλήσεις με κερδοφορία δεν αρκεί απλά να επενδύσουμε στο Branding. Πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να  δημιουργήσουμε ελκυστικά και διαφοροποιημένα concepts προϊόντων με ισχυρισμούς (claims) που προσφέρουν πραγματικές λύσεις σε πραγματικές ανάγκες καταναλωτών και να υπάρχει πιστευτή τεχνική αιτιολόγηση αυτών των ισχυρισμών (Reason To Believe).  Διαφορετικά, δεν θα δούμε αποτέλεσμα στις πωλήσεις θα έχουμε ζημιογόνο ισολογισμό (επενδύσεις χωρίς απόδοση), και ίσως βλάψουμε την φήμη της επιχείρησής μας. Εάν συμβεί αυτό, τότε σαφώς και θα είναι εξαιρετικά δύσκολο και δαπανηρό να προσπαθήσουμε από την αρχή διότι απλά οι καταναλωτές και το εμπόριο δύσκολα δίνουν δεύτερες ευκαιρίες.

Εμπόδιο στον ανταγωνισμό και αντίστροφα:

Η αναγνωρισημότητα σε συνδυασμό με την θετική απήχηση ενός Brand είναι το ισχυρότερο εμπόδιο (barriers to entry), για τον ανταγωνισμό να εισβάλει στα δικά σας «χωράφια» και να σας «κλέψει» μερίδιο αγοράς. Καλώς ή κακώς στην εποχή μας ο καθένας μπορεί να αντιγράψει σε μεγάλο βαθμό τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας. Αυτό που δεν μπορεί να κάνει κάποιος ανταγωνιστής εύκολα είναι την σύνδεση που έχουν τα προϊόντα μας με την βάση των καταναλωτών. Δηλαδή την μάρκα μας!

Αντίθετα ένα πολύ καλό και επαναστατικό, ανταγωνιστικό προϊόν χωρίς το απαιτούμενο branding, μπορεί να  αποτελέσει μεγάλη ευκαιρία εισόδου για εμάς εφόσον μπορούμε να παράξουμε ή απλά να διαθέσουμε το ίδιο προϊόν που όμως θα διαφοροποιείται σε επίπεδο στρατηγικής branding.  

Αποδοχή από το εμπόριο & δύναμη διαπραγμάτευσης:

Στις περισσότερες των περιπτώσεων, για να πουλήσουμε τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας είναι απαραίτητο να έχουμε μεσάζοντες. Για παράδειγμα, για να φτάσουν τα καταναλωτικά προϊόντα μας στα ράφια των καταστημάτων πρέπει πρώτα να πείσουμε (πληρώνοντας παροχές) τους αγοραστές των αλυσίδων super markets ώστε να τοποθετήσουν τα προϊόντα μας στα ράφια τους. Εάν τα προϊόντα μας διαθέτουν ισχυρό Branding, αναγνωσιμότητα και πλάνο υποστήριξης marketing, τότε:

  • H διαδικασία τοποθέτησης θα είναι σχετικά εύκολη και οι παροχές που θα συμφωνηθούν θα είναι εξορισμού κατά πολύ χαμηλότερες
  • H γκάμα των προϊόντων μας που θα τοποθετηθεί στα ράφια θα είναι μεγαλύτερη
  • H θέση και η παρουσία στα σημεία των καταστημάτων θα είναι καλύτερη
  • Tα προϊόντα μας θα «πουλήσουν» οπότε η κίνδυνος de-listing (συμβαίνει στο 90% των νέων προϊόντων), θα απομακρυνθεί
  • Tο κόστος προώθησης θα είναι εξορισμού μικρότερο, διότι μια ισχυρή μάρκα δεν χρειάζεται να «σκοτώνει» τις τιμές στα ράφια
  • H διαπραγμάτευση για συμμετοχή στις ενέργειες των supermarkets θα είναι ευκολότερη και με χαμηλότερο κόστος

Το branding “υποκινεί» τους εργαζόμενους σας:

Ο καθένας μπορεί να προσλάβει υπαλλήλους, αλλά μόνο μια επιχείρηση που διαθέτει ισχυρή μάρκα (Brand) μπορεί να κινητοποιήσει και να εμπνεύσει τα στελέχη της να φέρουν την αποστολή και το όραμα της επιχείρησής σας εις πέρας. Όταν αισθάνεστε περήφανοι για την μάρκα της εταιρία σας οι υπάλληλοι θα κάνουν το ίδιο. Άρα, πέραν των άλλων λόγων που αναφέραμε παραπάνω, η δημιουργία μιας ισχυρής μάρκας είναι απαραίτητη για το ηθικό και την παραγωγικότητα των υπαλλήλων/στελεχών σας.

Ισχυρό Brand και ευκαιρίες γεωγραφικής επέκτασης:

H αποδοχή ενός Brand με την αποδοχή ενός «προϊόντος» απέχει πολλά «χιλιόμετρα» όταν απευθυνόμαστε σε αγορές εκτός συνόρων. Όταν πουλάμε απλά προϊόντα τότε το παιχνίδι κρίνεται απλά στην τιμή. Στην ουσία συμμετέχουμε σε μία δημοπρασία τιμών και συνήθως η ανάγκη να «γεμίσουμε» γραμμές παραγωγής ή να καλύψουμε τα λειτουργικά μας έξοδα, καταλήγουμε στο να «κουβαλάμε» προϊόντα σε διάφορους αντιπροσώπους ανά τον κόσμο με μικρό ή και καθόλου κέρδος.

Όταν πουλάμε μάρκες με ισχυρή απήχηση και αποδοχή στην χώρα μας το «παιχνίδι» μεταφέρεται αλλού και όχι αποκλειστικά στην τιμή. Εδώ εστιάζουμε την επιχειρηματολογία μας στο γεγονός ότι έχουμε μια πετυχημένη μάρκα στην αγορά μας, άρα έχουμε έτοιμη την μεθοδολογία (brand bible, marketing strategy, έτοιμο content προς διαφήμιση, δοκιμασμένες μεθόδους προώθησης, διαφημιστικά spot κλπ.), και την τεχνογνωσία στο πως μπορούμε να εισέλθουμε και να πετύχουμε σε μια ξένη αγορά. Άρα η συζήτηση είναι στο ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε μια νέα αγορά για τα υπάρχοντα προϊόντα μας και όχι στο πως απλά θα στείλουμε κάποια containers σε διάφορα μέρη του κόσμου.

Συμπέρασμα:

Στην σημερινή εποχή δεν τίθεται ερώτημα για το αν το branding είναι απαραίτητο στοιχείο για την μακροχρόνια επιτυχία μιας οποιασδήποτε επιχείρησης ή ελεύθερου επαγγελματία.  Δυστυχώς, οι εποχές των «παχιών αγελάδων» ειδικά στην Ελλάδα ήλθαν και απήλθαν! Η εποχές όπου η οποιαδήποτε καλή ή κακή διαφήμιση, αυτόματα φούσκωνε τα μεγέθη των ισολογισμών μας,  και τις «τσέπες» των στελεχών, απλά δεν υπάρχουν πιά. Η σημερινή κατάσταση απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στο πως σχεδιάζουμε σωστή στρατηγική Branding εξαρχής ώστε οι επενδύσεις μας να καταλήγουν σε επιπλέον κέρδος, μέρος του οποίου θα μπορεί να επαναπενδυθεί στην περεταίρω ανάπτυξη της επιχείρησής μας δημιουργώντας έτσι έναν υγιή κύκλο βιώσιμης ανάπτυξης.

Στην Leapfrog δεν είμαστε απλά ένα δημιουργικό γραφείο που θα δημιουργήσει για εσάς μια ελκυστική εταιρική ταυτότητα και τα στοιχεία branding για την επιχείρησή σας και τα προϊόντα/υπηρεσίες της (logo, selling line, website, business cards, social media content, outlet design κλπ.). Είμαστε μια ομάδα στελεχών με αποδεδειγμένη και βαθιά γνώση της αγοράς (εντός και εκτός Ελλάδας), που θα σχεδιάσει μαζί σας μια πραγματικά επιτυχημένη στρατηγική branding χρησιμοποιώντας την απαιτούμενη μεθοδολογία, θα αποδώσει εικαστικά με ελκυστικό τρόπο την συμφωνημένη στρατηγική και τα μηνύματα και θα σας προτείνει ένα αποτελεσματικό πλάνο επικοινωνίας υψηλής απόδοσης στα μέτρα σας.

Με μεγάλη μας χαρά θα συζητούσαμε μαζί σας οποιαδήποτε ανάγκη σας ή απλά τον προβληματισμό σας (210 6218283, g.margeli@leapfrog.gr).

More To Explore

Video Marketing

Video Marketing Statistics 2020

If video marketing is the future, then the future is here. You’re at the right place if you’ve been wondering whether it’s worth putting the

Leave a Reply

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch