Χρήσιμες συμβουλές για κατασκευή e-Shop

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Share This Post

Βασική προϋπόθεση επιτυχίας μιας ιστοσελίδας ή e-shop είναι η συνειδητοποίηση από την πλευρά του επιχειρηματία ότι πρόκειται για ένα υποκατάστημα της επιχείρησής του με βιτρίνα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο της αγοράς. Αυτό δεν σημαίνει αυτόματα υψηλό κόστος κατασκευής αλλά κυρίως κόπο και χρόνο ώστε να «στηθεί» σωστά αλλά και στην συνέχεια να συντηρηθεί και να προωθηθεί όπως ακριβώς και ένα φυσικό κατάστημα.

 

Με 2.5 δις. ευρώ τζίρο μέσα από ηλεκτρονικές αγορές το 2019 και το 70% των Ελλήνων καταναλωτών να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο ή απάντηση στο ερώτημα εάν πρέπει μια επιχείρηση να διαθέτει ιστοσελίδα και e-shop είναι αυτονόητη. Το σωστό ερώτημα για έναν επιχειρηματία θα πρέπει να είναι όχι εάν θα πρέπει να έχει διαδικτυακή παρουσία αλλά εάν θα έχει παρουσία που θα τον ξεχωρίζει θετικά από τους χιλιάδες ανταγωνιστές του στο διαδίκτυο.

Δυστυχώς, το συχνότερο λάθος που βλέπουμε πολύ συχνά στην ελληνική αγορά είναι επιχειρηματίες που αποφασίζουν να δημιουργήσουν μια ιστοσελίδα ή e-shop απλά γιατί το έχουν οι ανταγωνιστές τους, ή γιατί θεωρούν ότι θα ξεπουλήσουν το εμπόρευμά τους ή τις υπηρεσίες τους εντός μιας νυκτής. Επιλέγουν την οικονομικότερη λύση σχεδιασμού και κατασκευής χωρίς να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στα επιμέρους σημεία. Έτσι λοιπόν καταλήγουμε να βλέπουμε ένα μεγάλο ποσοστό ιστολελίδων που στην καλύτερη περίπτωση δεν προσθέτουν καμία αξία ενώ συνήθως δυσφημίζουν την ίδια την επιχείρηση.  

Βασική προϋπόθεση επιτυχίας μιας ιστοσελίδας ή e-shop είναι η συνειδητοποίηση από τον επιχειρηματία ότι πρόκειται για ένα υποκατάστημα της επιχείρησή του με βιτρίνα στον πιο πολυσύχναστο δρόμο της αγοράς. Αυτό δεν σημαίνει αυτόματα υψηλό κόστος κατασκευής αλλά κυρίως κόπο και χρόνο ώστε να «στηθεί» σωστά αλλά και στην συνέχεια να συντηρηθεί και να προωθηθεί όπως ακριβώς και ένα φυσικό κατάστημα.

Εφόσον ισχύει αυτή η προϋπόθεση, τότε τα παρακάτω σημεία θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη παρουσία της επιχείρησή σας στο διαδίκτυο. Λέγοντας επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία εννοούμε:

  1. Επιπρόσθετες πωλήσεις ή συνεργασίες
  2. Βελτίωση της εικόνας και αξίας συνολικά της επιχείρησης
  3. Άμεση απόσβεση κόστους κατασκευής και καθημερινής συντήρησης
  4. Αυξημένη απόδοση των προωθητικών ενεργειών

Τι πρέπει να προσέξετε στην διαδικασία κατασκευής της σελίδας σας:

Εικαστική προσέγγιση:

Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να έχει εμφάνιση απόλυτα συμβατή με το φυσικό σας κατάστημα δηλαδή στα μάτια του επισκέπτη το ένα να φαίνεται ως προέκταση του άλλου. Ίδια λογότυπα, χρωματικοί κωδικοί και συνδυασμοί, slogans κλπ. Με αλλά λόγια θα πρέπει να υπάρχει το ίδιο feeling και tonality.

Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δοθεί σε όλες τις φωτογραφίες της σελίδας. Ειδικά στις φωτογραφίες προϊόντων θα πρέπει να υπάρχει η σωστή ανάλυση, οι σωστές διαστάσεις, σωστό background και ομοιογένεια. Διαλέξτε 1, max 2 χρώματα backgrounds που αναδεικνύουν καλύτερα τα προϊόντα σας.  Εμπιστευτείτε ένα επαγγελματία φωτογράφο ή αποκτήστε τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε οι φωτογραφίες σας να είναι τέλειες. Αυτή η μικρή επένδυση, σίγουρα θα αποσβεστεί άμεσα.

Χρησιμοποιήστε τις σωστές γραμματοσειρές ανάλογα με τον τόνο του καταστήματός σας (μοντέρνο, συντηρητικό κ.λπ.) και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των προϊόντων σας. Πχ  εάν τα προϊόντα σας είναι πολύ τεχνικά και απαιτούν αρκετή επεξήγηση τότε χρησιμοποιήστε απλές, λιτές, ευδιάκριτες γραμματοσειρές. Εάν μιλάμε για πχ. για προϊόντα μόδας τότε κάτι πιο μοντέρνο.

Επιλέξτε το κατάλληλο μέγεθος γραμματοσειράς ανά είδος κειμένου (τίτλος, υπότιτλος, κείμενο κλπ.) και ακολουθήστε αυτά τα μεγέθη σε όες της σελίδες του e-shop.

Κειμενογράφηση | γλώσσα και ύφος:

Το περιεχόμενο του κειμένου της ιστοσελίδας είναι ο πραγματικός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην επιχείρησή σας και στους εν δυνάμει πελάτες σας. To κείμενο είναι ο διαδικτυακός πωλητής σας ή για την ακρίβεια, ο διαδικτυακός εισηγητής σας! Παρουσιάζει τις υπηρεσίες σας, κεντρίζει το ενδιαφέρον των περιηγητών και καλλιεργεί εμπιστοσύνη στο πρόσωπο της εταιρίας σας.

Αποφασίστε την γλώσσα και το ύφος των κειμένων σας με βάση τα χαρακτηριστικά της επιχείρησής σας. Με διαφορετικό τρόπο απευθύνεται κάποιος σε γυναίκες επισκέπτες που αναζητούν καλλυντικά και εντελώς διαφορετικό τρόπο σε άντρες που αναζητούν εργαλεία κήπου.

Λειτουργικότητα:

Γνωρίζοντας την διαδικασία αγοράς που ακολουθεί ένας πελάτης σου στο φυσικό κατάστημα είστε ο πλέον αρμόδιος να δημιουργήσετε τον «χάρτη» της σελίδας σας. Με άλλα λόγια να δημιουργήσετε σωστή κατηγοριοποίηση των προϊόντων και να χρησιμοποιήσετε τα σωστά φίλτρα αναζήτησης ώστε ο επισκέπτης να «φτάνει» στον προϊόν που θέλει χωρίς κόπο και σπαζοκεφαλιές. Όταν φτάσει στο προϊόν να βλέπει εύκολα όλη την πληροφορία που χρειάζεται (τιμή, διαθεσιμότητα,  συναφή προϊόντα, έκπτωση κ.τ.λ.) και εφόσον αποφασίσει να κάνει αγορά να υπάρχουν τα σωστά βήματα με όσο πιο απλοϊκό τρόπο γίνεται.

Φροντίστε, σε όλη την διαδικασία αγοράς να υπάρχει σε εμφανές σημείο το τηλέφωνο επικοινωνίας, γραμμή βοήθειας κλπ.

Ταχύτητα φόρτωσης:

Εύρυνες αποδεικνύουν ότι πάνω από το 50% των επισκεπτών εγκαταλείπουν την προσπάθεια σύνδεσης με σελίδες που έχουν χρόνο φόρτωσης πάνω από 5 δευτερόλεπτα. Άρα, όσα χρήματα και να έχετε επενδύσει για το χτίσιμο της σελίδα σας, δεν θα την δουν σχεδόν οι μισοί δυνητικοί σας πελάτες εφόσον δεν φορτώνει γρήγορα.

Ασφάλεια:

Θα προχωρούσατε σε αγορά ενός προϊόντος ηλεκτρονικά (καταχώρηση στοιχείων της κάρτας σου), εφόσον λαμβάνατε ενημέρωση από την μηχανή αναζήτησης (πχ google), ότι η σελίδα δεν είναι ασφαλής?  Φροντίστε η σελίδα σσας να έχει τα απαραίτητα πιστοποιητικά ώστε να είναι και να φαίνεται ασφαλής.

Συνεχής Επικαιροποίηση σελίδας:

Η δημιουργία της σελίδας είναι ασφαλώς πολύ σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας. Όμως, από εκεί και πέρα απαιτείται χρόνος και μεγάλη προσπάθεια ώστε η σελίδα να διατηρηθεί στην αρχική κατάστασή της. Ελλείπεις στοιχεία προϊόντων, προϊόντα που δεν υπάρχουν, πληροφορίες και κείμενα που δεν ισχύουν, popups προωθήσεων που έχουν λήξει, λογισμικά πο και φόρμες που δεν λειτουργούν δίνουν την εικόνα ότι το κατάστημα είναι εγκαταλειμμένο και μειώνουν την πιθανότητα αγοράς από τους επισκέπτες.

Προσαρμογή σελίδας σε κινητά και tablets

Όλο και περισσότεροι χρήστες επισκέπτονται τις ιστοσελίδες από mobile συσκευές και δεν είναι λίγοι εκείνοι που πραγματοποιούν τις αγορές τους μέσω κινητού τηλεφώνου ή tablet. Διατηρώντας ένα responsive ηλεκτρονικό κατάστημα, αυξάνετε την εμπιστοσύνη και ενθαρρύνετε τον χρήστη να κάνει άμεσα την αγορά του, χωρίς να νιώσει την ανάγκη ότι πρέπει να μεταβεί σε μια σταθερή συσκευή για να συνεχίσει, πράγμα που κοστίζει και σε χρόνο, αλλά και σε παραγγελίες.

Για οποιαδήποτε απορία, συμβουλή ή βοήθεια χρειάζεστε σχετικά με την κατασκευή της ιστοσελίδας ή του eshop σας, επικοινωνήστε μαζί μας στο 210-6218283 ή στείλτε μας email στο info@leapfrog.gr

More To Explore

Video Marketing

Video Marketing Statistics 2020

If video marketing is the future, then the future is here. You’re at the right place if you’ve been wondering whether it’s worth putting the

Leave a Reply

Do You Want To Boost Your Business?

drop us a line and keep in touch